خانه / جشنواره / شهرداری رباط کریم برگزار میکند

شهرداری رباط کریم برگزار میکند

همایش شعر بین المللی

برگزاری همایش بین‌المللی «شعر خدمت تا شهادت» در رباط کریم/ شاعران؛ پیشتاز روایت حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور
در نشست خبری «همایش بین‌المللی شعر خدمت تا شهادت» عنوان شد این برنامه به میزبانی رباط کریم در هفت محور و سه بخش ملی، بین المللی برگزار خواهد شد.
،حمیدرضا الله‌یاری شهردار رباط کریم و رئیس این همایش عنوان کرد: حدود هشت ماه است که توفیق خدمت در شهرداری رباط کریم را دارم.
در این مدت، «آراستگی و نشاط شهری» را به عنوان محور فعالیت های عمرانی،اجتماعی، خدماتی و فرهنگی درنظر گرفته‌ایم. در این مدت، ۷۰ پروژه تعریف کردیم؛ ۲۵پروژه افتتاح شده و ۴۵ پروژه در حال انجام است. افتتاح سینمای این شهر از مطالبات مردم و به ویژه جوانان بود که خدا را شکر به ثمر نشست. در بحث نشاط شهروندی دو محور هنر و ورزش را دنبال کرده‌ایم. در شهرستان رباط کریم شعرا و انجمن‌های ادبی خوب و فعالی داریم. ما در تمام پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم پیوست فرهنگی را درنظر می گیریم.
دریافت ۵۰۰ اثر در ۳ بخش همایش شعر «خدمت تا شهادت»
خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که مقام معظم رهبری خودشان در حوزه شعر و ادبیات کاملا مسلط هستند و این ناشی از نگاه بلند این پیر فرزانه است. ما در ابتدا قصد داشتیم جشنواره شعر وعده صادق را برگزار کنیم اتفاق بزرگی که در کنار «طوفان الاقصی» معادلات منطقه‌ای را بر هم زد، اما به خاطر شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، محوریت این همایش ادبی تغییر کرد و به «خدمت تا شهادت» تغییر نام داد. 
 
 
الله‌یاری گفت: «همایش بین المللی شعر خدمت تا شهادت» در هفت محور و سه بخش ملی، بین المللی و شعرای شهرستان رباط کریم برنامه ریزی شد.۵۰۰ اثر در این سه بخش به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
در ادامه ‌میلاد عرفان پور دبیر علمی همایش خدمت تا شهادت نیز عنوان کرد: یکی از سیاست‌های ما در مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری، حمایت از کارهای اصولی و خوبی است که در زمینه برگزاری رویدادهای هنری  و ادبی از سوی نهادها و دستگاه‌های دیگر رقم می‌خورد. در این رویداد ادبی نیز  ما به  دوستان خودمان در شهرداری رباط کریم که بانی این اقدام شدند در حوزه‌های فنی و علمی و اجرایی کمک‌ خواهیم کرد.
 وی اظهار کرد: یکی از گونه‌های رایج برگزاری رویدادهای ادبی که متداول‌تر هم هست این است که همایش یا مسابقه‌ای برگزار کنیم که بهانه‌ای برای خلق و سرودن آثاری که اشعار یا سروده‌های کمی در باره آن واقعه یا شخصیت داریم بشود که با هدف ترویج خلق اثر رقم می‌خورد. همایشی که در پیش داریم از این جنس نیست؛ یعنی  درباره موضوعی همایش برگزار می‌کنیم که شاعران بدون چشمداشت و انگیزه شرکت در مسابقه  جانانه میدان آمده‌اند. 
شاعران؛ پیشتاز روایت حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور
وی گفت: از همان صبح شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه بسیاری از شاعران کشورمان در این موضوع خلق اثر داشتند. این رویداد برای قدردانی از این عزیزان  و انتشار آثاری  است که در این مدت توسط شاعران ما به صورت خودجوش خلق شده است.
وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که در واقعه شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، شاعران پیشتاز روایت هنرمندانه این حادثه تلخ بودند.
عرفان‌پور گفت: کار ارزیابی علمی و محتوایی آثار را تعدادی از برجسته‌ترین شاعران آئینی و انقلابی به عهده خواهند داشت. البته چون هنوز اسامی این عزیزان قطعی نشده، از اعلام نام آنها معذور هستم و به محض نهایی شدن، ترکیب هیئت داوران را اعلام خواهیم کرد. در مرحله اول اشعار دریافتی توسط سه داور و در مرحله دوم نیز توسط پنج داور ارزیابی خواهد شد.
دبیر همایش شعر «خدمت تا شهادت» گفت: جوایز خوبی هم برای شاعران برگزیده در نظر گرفته شده است. در بخش ملی، سه جایزه ۲۰ میلیون تومانی، سه جایزه ۱۵میلیون تومانی و سه جایزه۱۰میلیون تومانی به برگزیدگان داده خواهد شد. در بخش بین‌الملل هم به نفر اول ۸۰۰دلار، نفر دوم ۵۰۰ دلار و نفر سوم ۳۰۰ دلار به عنوان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

۱۴:۳۴

خبر زیاده پول کجامیدن

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مناظره فلسطینی ها بجای دونفر

مناظره دونفرهفروپاشی امریکا چنان عیان شده که هیچکس نمیتواند ان را انکار کند در حالیکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *