خانه / جشنواره / کیلویی ها یاد بگیرند

کیلویی ها یاد بگیرند

ورود خانواده اسرای صهیونیست به کنست

 شماری از اعضای خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه وارد کنست (مجلس) این رژیم شده و با ایجاد تنش جلسه آن را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک عربی، روزنامه یدیعوت آحارنوت در این باره نوشت: خانواده های اسرای اسرائیلی، وارد جلسه کمیسیون اقتصادی در کنست شدند و پس از ورود شعار سردادند که “شما در اینجا نشسته اید و اسرا در غزه در حال مرگ هستند. صندلی هایتان را ترک کنید. آیا مانند وضعیت عادی به برگزاری جلسات ادامه می دهید؟”

ساعاتی پیش، دهها تن از اعضای خانواده های اسرای صهیونیست و فعالان ضد دولتی تظاهرات گسترده ای را در بیت المقدس غربی برگزار کرده و باعث بسته شدن ورودی های کنست شدند.

معترضان، خواستار برکناری کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام به صورت فوری شدند.

نتانیاهو امروز خطاب به نمایندگان خانواده های اسرای صهیونیست گفت: هیچ پیشنهاد واقعی از طرف حماس مطرح نشده است. بلکه ما پیشنهادی را ارائه کرده ایم. اما جزئیات آن را اعلام نمی کنم.

خانواده های اسرای صهیونیست، کابینه این رژیم را به بی توجهی به اسرای مذکور در غزه و فقدان تلاش برای دستیابی به توافق با جنبش حماس در این زمینه متهم می کنند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که هنوز ۱۳۶ اسیر این رژیم در نوار غزه هستند. این در حالی است که جنبش حماس در چارچوب آتش بس یک هفته ای، ۱۱۰ اسیر صهیونیست اعم از زن و کودک را در مقابل آزادی ده‌ها اسیر فلسطینی از زندانهای اشغالگران آزاد کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

الکامپ

نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر محصول معرفی‌شده در پاویون: سیموتل شــرکت نــگاه هوشــمند ســپهر پارس بــا پلتفــرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *