خانه / جشنواره / چین ابرقدرت بعدی جهان

چین ابرقدرت بعدی جهان

به گزارش محمد انصاری خبرنگار ماهین نیوز :چین در حال تبدیل شدن به یک شریک دیپلماتیک محبوب است. چین به عنوان عضوی از گروه بریکس خود را متعهد به ترویج برابری اقتصادی و منافع متقابل در سراسر جهان در حال توسعه کرده که روابط خود را با چندین کشور آفریقایی و آمریکای لاتین تقویت کرده است. این سوالی است که چندین سال توسط بسیاری از مردم پرسیده می شود: آیا چین به عنوان قدرت برتر جهان از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت؟ صعود چین نشان دهنده مهم ترین تغییر قدرت جهانی از زمان پایان جنگ سرد است. قرن‌ها هژمونی آمریکا و اروپا با پیشرفت‌های فناوری، رشد اقتصادی و روابط دیپلماتیک که همگی توسط چین رهبری می‌شوند، به چالش کشیده شده است. با وجود اینکه این کشور گام های شگرفی در تقویت ارتش و تقویت ظرفیت دیپلماتیک خود برداشته، تناقض تولید ناخالص داخلی (GDP) بالای چین همراه با تولید ناخالص داخلی سرانه پایین، و حذف این کشور از توافق نامه های تجارت آزاد مهم، از دلایل اصلی برتری آمریکا نسبت به چین است. با این حال، از طریق تلاش‌های کاهش فقر و مذاکرات تجاری بیشتر، غول خفته به قول ناپلئون ممکن است «بیدار شود و دنیا را تکان دهد». ارتش چین بزرگترین چالش برای هژمونی آمریکا به عنوان یک قدرت جنگ جهانی است. چین نه تنها ۲ میلیون پرسنل بیشتر از ارتش آمریکا دارد، بلکه با ۲۱۸۵۰۰۰ نفر، بیشترین تعداد رزمندگان فعال در جهان را نیز دارد. چین همچنین آماده است تا سال ۲۰۳۵ ذخایر کلاهک های هسته ای خود را چهار برابر کند و این کشور را به برابری نزدیک با ایالات متحده برساند. با این حال، مهم ترین درگیری بین این دو کشور شامل دو مناقشه ارضی است: دریای چین جنوبی و تایوان. دریای چین جنوبی بخش زیادی از شرق آسیا را از طریق تنگه مالاکا به مسیرهای تجاری مهم متصل می کند، بنابراین کشوری که بیشترین قدرت را در این منطقه اعمال می کند می تواند عبور امن تجارت به هند و آفریقا را نیز کنترل کند. چین در حال افزایش حضور نظامی خود در اینجا با ساخت جزایر مصنوعی، استقرار جت های جنگنده برای نظارت بر آسمان، و ایجاد بیش از ۲۰ پایگاه نظامی برای نظارت بر فعالیت های کشتیرانی است. نیروی دریایی آمریکا و چین قبلاً تعداد زیادی موشک کروز مبادله کرده‌اند و تلاش‌های کمی برای کاهش تنش‌ها انجام شده است.
در مورد تایوان، اتحاد مجدد با سرزمین اصلی مدتهاست که یکی از موارد دستور کار حزب کمونیست چین بوده است. در اکتبر سال ۲۰۲۲، رئیس جمهور شی جین پینگ سخنرانی های متعددی ایراد کرد و به قدرت های خارجی، به ویژه ایالات متحده، نسبت به مداخله در اتحاد مجدد “مسالمت آمیز” هشدار داد. برای «دستیابی به جوانسازی بزرگ ملت چین»، ارتش آمادگی‌ها را برای تهاجم احتمالی افزایش داده است، که ایالات متحده را در موقعیت دیپلماتیک متزلزلی قرار می‌دهد، تا آنجا که بازرگانان آمریکایی از کنگره درخواست کرده‌اند تا به جابه‌جایی صنعت نیمه‌رسانا تایوان کمک کند.
چین همچنین در حال تبدیل شدن به یک شریک دیپلماتیک محبوب است. چین به عنوان عضوی از گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، خود را متعهد به ترویج برابری اقتصادی و منافع متقابل در سراسر جهان در حال توسعه کرده که روابط خود را با چندین کشور آفریقایی و آمریکای لاتین تقویت کرده است.
تنها بخشی که چین همچنان از ایالات متحده عقب تر است، عملکرد اقتصادی این کشور است. این ممکن است تعجب برانگیز باشد زیرا چین در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ جهان است و تا سال ۲۰۵۰ می تواند از اقتصاد ایالات متحده پیشی بگیرد. با این حال، اندازه گیری اقتصاد چین صرفاً بر اساس تولید ناخالص داخلی گمراه کننده است. استفاده از تولید ناخالص داخلی سرانه تصویر دقیق تری از نحوه توزیع درآمد ملی در میان جمعیت وسیع آن ارائه می دهد. در سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی سرانه چین در ۱۲۵۵۶٫۳۰ دلار متوقف شد، در حالی که تولید ناخالص داخلی سرانه ایالات متحده به ۶۹٫۲۸۷٫۵۴ دلار افزایش یافت. این بدان معناست که میانگین درآمد هر نفر در ایالات متحده بیش از پنج برابر درآمد چین است. علاوه بر این، ظرفیت تجاری چین معمولاً با توافق‌های تجارت آزاد غربی که عمداً برای محدود کردن گسترش چین طراحی شده‌اند، به چالش می‌کشد. به عنوان مثال، مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP) که توسط دولت اوباما حمایت شد، چین را از تجارت آزاد با شرکای اقتصادی در هر دو طرف اقیانوس آرام محروم کرد. هنگامی که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ ایالات متحده را از TPP خارج کرد، کشورهای باقی مانده توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس پاسیفیک (CPTPP) ایجاد کردند که مانع از روابط تجاری چین با کانادا، استرالیا و مکزیک می شود.
با این حال، اگر چین خود را وقف فقرزدایی گسترده و گشودگی بهتر به توافقات تجارت آزاد کند، می تواند به هدف خود برای تبدیل شدن به ابرقدرت بعدی جهان برسد. کار برای کاهش فقر داخلی در حال

انجام است و بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در حال حاضر از فقر شدید خارج شده اند. بیشتر تلاش‌های چین برای کاهش فقر در مناطق محروم جغرافیایی متمرکز شده، که به سیاست‌گذاران جهانی درس‌های جدیدی در مورد نحوه استفاده از «حمایت هدفمند» برای مبارزه با فقر مداوم داده است. چین همچنین در حال مذاکره برای چندین قرارداد تجارت آزاد جدید است که مهمترین آنها ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ژاپن و کره جنوبی است. در صورت موفقیت آمیز بودن، دسترسی تجارت آزاد به سومین و سیزدهمین اقتصادهای بزرگ جهان را فراهم می کند.
هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا چین را به صدر اقتصاد جهان برساند، اما مطمئناً این امکان وجود دارد که اقتصاد چین تا سال ۲۰۵۰ از قدرت اقتصادی ایالات متحده پیشی بگیرد. افزایش احتمال تهاجم به تایوان می‌تواند به ظرفیت دیپلماتیکی که دهه‌ها برای ایجاد آن صرف کرده است، آسیب برساند. با این وجود، چین نیرویی است که می توان روی آن حساب کرد و جامعه بین المللی باید به چگونگی پیشرفت آن توجه زیادی داشته باشد.

 

ه گزارش محمد انصاری ؛چین در چند سال آینده با پیشی‌گرفتن از آمریکا، قدرتمندترین ابرقدرت جهانی می‌شود»؛ عبارتی که چندسالی به تکیه‌‌کلام تحلیلگران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی تبدیل شده است. اکنون نیز یکی از بزرگ‌ترین نهادهای آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرده است که «تا سال ۲۰۲۴ میلادی پکن نیرومندترین اقتصاد جهان خواهد شد».د درگزارش ۱۴۴صفحه‌ای «جامعه اطلاعاتی آمریکا» که با عنوان «روندهای جهانی ۲۰۴۰: جهانی با رقابت بیشتر» منتشر شده، آمده است که چین در آینده نزدیک از آمریکا در اقتصاد پیشی می‌گیرد، به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل می‌شود و در مسیر کسب نقش ابرقدرت جهانی در دو دهه آینده قرار دارد. به گزارش هفته‌نامه نیوزویک، گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تخمین روندهای آینده که منجر به تغییر عرصه بین‌المللی در ۲۰ سال دیگر می‌شود، پرداخته است و یکی از عوامل اصلی ارزیابی چگونگی تغییر جهان در این گزارش، روابط میان دو قدرت اصلی یعنی واشنگتن و پکن است که پیش‌بینی می‌کند ایالات متحده به همراه هم‌پیمانان دیرپای خود و چین، بیشترین نفوذ و تأثیر را بر پویایی جهان خواهند داشت. رقابت میان واشنگتن و پکن بر بیشتر حوزه‌ها تأثیر می‌گذارد و اتحادها، ائتلاف‌ها و سازمان‌های بین‌المللی کنونی را که برای دهه‌ها نظم جهانی را پایدار و استوار نگه ‌داشته بودند، تضعیف کرده یا ماهیت آنان را تغییر می‌دهد. از ‌تغییرات اساسی پیش‌بینی‌شده در این گزارش برای نظم جهانی، انتقال توازن اقتصادی از غرب به شرق و رشد هرچه بیشتر اقتصادهای آسیایی است.

این گزارش این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد چین تا ۲۰ سال آینده در صدر جهان قرار خواهد گرفت و سهم خود را از تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۷.۹ درصد در ۲۰۲۰ به ۲۲.۸ در سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد داد و در سوی دیگر، سهم ایالات متحده از این شاخص از ۲۴ درصد به ۲۰.۸ درصد کاهش می‌یابد. یان شوئه تونگ، رئیس مؤسسه روابط بین‌الملل دانشگاه شینهوای چین دراین‌باره می‌گوید در حالی که آمریکا و غرب همچنان نگاه منفعت‌گرایانه و استعمارگرایانه‌ای به جهان دارند، چین درهای خود را به روی همه کشورها باز کرده است. او ادامه می‌دهد که سیاست ‌خارجی چین بر سه اصل واقعیت‌های چینی، جهانی‌شدن و فرهنگ چینی متکی است؛ هرچند سیاست چین رسما بر مارکسیسم استوار است، ولی عملا پکن بر عمل‌گرایی متکی است.
به نوشته نیوزویک مدت‌هاست که پیشی‌گرفتن چین از آمریکا در زمینه تولید ناخالص داخلی مورد بحث کارشناسان بوده است اما برخی اندیشکده‌ها ازجمله مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی بریتانیا و همچنین اندیشکده نومورا هولدینگز گفته‌اند که تجارب متفاوت هر دو کشور در همه‌گیری کووید۱۹ تاریخ سبقت چین از آمریکا را به سال ۲۰۲۸ موکول کرده یا رسیدن به آن را حتی برای پنج سال زودتر تسریع می‌کند.
در گزارش مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی بریتانیا آمده بود که چین خلاف دیگر کشورهای جهان که رشد اقتصادهایشان در سال ٢۰٢۰ منفی بود، بر اساس برآوردها رشد اقتصادی دودرصدی را تجربه خواهد کرد؛ چراکه اقتصاد این کشور کمتر از هر اقتصاد بزرگ دیگری از همه‌گیری کرونا آسیب دیده است. سهم این کشور در اقتصاد جهان از ۳٫۶ درصد در سال ٢٠٠٠ به ۱۷٫۸ درصد در سال ٢٠٢٠ افزایش یافته است. هدف این کشور این است که تا سال ٢٠٢۵ به کشوری با درآمد سرانه بالا تبدیل شود و مطابق برنامه‌ریزی‌های مقامات پکن، این هدف باید تا سال ٢٠٢٣ محقق شود.
در گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز آمده است: در دو دهه آینده، چین بدون شک به‌دنبال اعمال تسلط بر آسیا و نفوذ بیشتر در سطح جهانی خواهد بود، اما در عین حال از نفوذ بر مناطق حاشیه‌ای استراتژیک دوری می‌کند.
جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا شامل ۱۶ سازمان و سازمان اطلاعاتی است که ریاست آن بر عهده مدیر اطلاعات ملی است. هریک از ۱۶ سازمان، در زمینه وظایف سازمانی خود به جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی آن می‌پردازند و نتایج بررسی‌های خود را در اختیار رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، سیاست‌مداران یا نظامیان این کشور قرار می‌دهند. تا پیش از ۱۱ سپتامبر، مدیرکل آژانس اطلاعات مرکزی بر جامعه اطلاعاتی آمریکا ریاست می‌کرد، اما مدیر اطلاعات ملی که خود به رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا پاسخ‌گوست، در رأس این نهاد قرار دارد. در گزارش این نهاد آمده است که چین همچنین احتمالا از پیشرفت‌های تکنولوژیکی خود برای به‌کارگیری ارتشی قدرتمند در شرق آسیا و دیگر مناطق استفاده می‌کند، اما استقرار متناسب نیرو -عمدتا به شکل پایگاه‌های دریایی- را به‌جای استقرار تعداد زیادی از سربازان ترجیح می‌دهد. بنابراین در چنین شرایطی پکن حتی می‌تواند برای تعامل با دیگر کشورهای جهانی حد و مرز تعیین کند و در صورت سرکشی از خطوط تعیین‌شده، به آنان هشدار جدی دهد. این مسئله از سوی دیگر می‌تواند شعله اختلاف‌ها میان چین و آمریکا را

شعله‌ورتر کند؛ یعنی دعوای همیشگی بر سر تایوان؛ جزیره خودگردانی که در سال ۱۹۴۹ میلادی پس از پیروزی در جنگ داخلی، اعلام استقلال کرد، اما شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور وعده داده است که چه از طریق دیپلماسی و چه با زور آن را پس خواهد گرفت و طبق این گزارش، مقامات ارشد چینی ظاهرا انتظار دارند که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، تایوان هرچند از طریق زورگویی مداوم و بالاجبار به اتحاد آنان نزدیک شود.
استفاده از قدرت نظامی
گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اما جنبه‌های خطرناک دیگری را نیز دربر می‌گیرد. در این گزارش آمده است که چین برای تأمین منافع خود، احتمالا قابلیت‌های نظامی خود را به ‌کار خواهد بست که آمریکا و نیروهای هم‌پیمان با آن در منطقه را با افزایش ریسک مواجه ‌کند. هدف پکن در حقیقت آن است که دسترسی آمریکا و شرکای واشنگتن را به پایگاه‌هایش محدودتر کند. اکنون ایالات‌ متحده با داشتن ۸۰۰ پایگاه نظامی در جهان و استقرار تنها ۲۸۰ پایگاه در منطقه آسیاپاسیفیک، قدرت نظامی برتر را در منطقه و جهان در اختیار دارد. اما رئیس‌جمهوری چین به‌شدت بر نوسازی و گسترش توانایی‌های ارتش آزادی‌بخش خلق متمرکز شده است تا جایی ‌که بتواند در مناطق ادعایی تحت مالکیت خود، حاکمیت مطلق نظامی‌اش را تضمین کند.
البته به باور نویسندگان آمریکایی این گزارش، هرچند احتمال همکاری بین چین، آمریکا و غرب در آینده بعید نیست، اما چین از این توانایی نظامی و پیشرفت‌هایش در عرصه فناوری تنها در منطقه آسیای شرقی استفاده نخواهد کرد و در حقیقت افزایش توانایی نظامی، ابزاری برای پکن خواهد بود تا مانع رویش ائتلاف‌های مخالف شود، یکپارچگی اقتصادی شرکایش در خاورمیانه و اقیانوس هند را تقویت کند و از همه مهم‌تر راه نفوذ چین را به آسیای مرکزی و شمالگان هموار کند؛ منطقه‌ای که برای داشتن برتری در آن باید رودرروی روسیه نیز قرار بگیرد.
«چین در چند سال آینده با پیشی‌گرفتن از آمریکا، قدرتمندترین ابرقدرت جهانی می‌شود»؛ عبارتی که چندسالی به تکیه‌‌کلام تحلیلگران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی تبدیل شده است. اکنون نیز یکی از بزرگ‌ترین نهادهای آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرده است که «تا سال ۲۰۲۴ میلادی پکن نیرومندترین اقتصاد جهان خواهد شد».
در گزارش ۱۴۴صفحه‌ای «جامعه اطلاعاتی آمریکا» که با عنوان «روندهای جهانی ۲۰۴۰: جهانی با رقابت بیشتر» منتشر شده، آمده است که چین در آینده نزدیک از آمریکا در اقتصاد پیشی می‌گیرد، به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل می‌شود و در مسیر کسب نقش ابرقدرت جهانی در دو دهه آینده قرار دارد. به گزارش هفته‌نامه نیوزویک، گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تخمین روندهای آینده که منجر به تغییر عرصه بین‌المللی در ۲۰ سال دیگر می‌شود، پرداخته است و یکی از عوامل اصلی ارزیابی چگونگی تغییر جهان در این گزارش، روابط میان دو قدرت اصلی یعنی واشنگتن و پکن است که پیش‌بینی می‌کند ایالات متحده به همراه هم‌پیمانان دیرپای خود و چین، بیشترین نفوذ و تأثیر را بر پویایی جهان خواهند داشت. نویسندگان این گزارش تأکید می‌کنند که رقابت میان واشنگتن و پکن بر بیشتر حوزه‌ها تأثیر می‌گذارد و اتحادها، ائتلاف‌ها و سازمان‌های بین‌المللی کنونی را که برای دهه‌ها نظم جهانی را پایدار و استوار نگه ‌داشته بودند، تضعیف کرده یا ماهیت آنان را تغییر می‌دهد. از ‌تغییرات اساسی پیش‌بینی‌شده در این گزارش برای نظم جهانی، انتقال توازن اقتصادی از غرب به شرق و رشد هرچه بیشتر اقتصادهای آسیایی است.
این گزارش این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد چین تا ۲۰ سال آینده در صدر جهان قرار خواهد گرفت و سهم خود را از تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۷.۹ درصد در ۲۰۲۰ به ۲۲.۸ در سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد داد و در سوی دیگر، سهم ایالات متحده از این شاخص از ۲۴ درصد به ۲۰.۸ درصد کاهش می‌یابد. یان شوئه تونگ، رئیس مؤسسه روابط بین‌الملل دانشگاه شینهوای چین دراین‌باره می‌گوید در حالی که آمریکا و غرب همچنان نگاه منفعت‌گرایانه و استعمارگرایانه‌ای به جهان دارند، چین درهای خود را به روی همه کشورها باز کرده است. او ادامه می‌دهد که سیاست ‌خارجی چین بر سه اصل واقعیت‌های چینی، جهانی‌شدن و فرهنگ چینی متکی است؛ هرچند سیاست چین رسما بر مارکسیسم استوار است، ولی عملا پکن بر عمل‌گرایی متکی است.
به نوشته نیوزویک مدت‌هاست که پیشی‌گرفتن چین از آمریکا در زمینه تولید ناخالص داخلی مورد بحث کارشناسان بوده است اما برخی اندیشکده‌ها ازجمله مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی بریتانیا و همچنین اندیشکده نومورا هولدینگز گفته‌اند که تجارب متفاوت هر دو کشور در همه‌گیری کووید۱۹ تاریخ سبقت چین از آمریکا را به سال ۲۰۲۸ موکول کرده یا رسیدن به آن را حتی برای پنج سال زودتر تسریع می‌کند.
در گزارش مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی بریتانیا آمده بود که چین خلاف دیگر کشورهای جهان که رشد اقتصادهایشان در سال

 

According to Mohammad Ansari, China will become the most powerful world superpower in the next few years by surpassing America. A phrase that has become a staple of international analysts and economic experts for several years. Now, one of the largest American institutions has emphasized in its latest report that “by 2024, Beijing will become the most powerful economy in the world.”

The 144-page report of the “American Intelligence Community” published under the title “World Trends 2040: A More Competitive World” states that in the near future, China will surpass the United States in terms of economy, become the world’s largest economy, and is on the way to becoming a superpower. The world is in the next two decades. According to Newsweek, the report of the Office of the Director of National Intelligence of the United States estimates the future trends that will lead to changes in the international arena in the next 20 years, and one of the main factors in evaluating how the world will change in this report is the relationship between the two main powers, Washington and It is Beijing that predicts that the United States, along with its long-standing allies and China, will have the greatest influence and influence on world dynamics. The competition between Washington and Beijing will affect most spheres and weaken or change the nature of the current alliances, coalitions and international organizations that have kept the world order stable and stable for decades. One of the fundamental changes predicted in this report for the world order is the transfer of the economic balance from the West to the East and the growing growth of Asian economies.
This report predicts that China’s economy will be at the top of the world in the next 20 years and will increase its share of the world’s GDP from 17.9% in 2020 to 22.8% in 2040, and on the other hand, the share of The United States will decrease from 24% to 20.8% of this index. Yan Shuetong, head of the Institute of International Relations of Xinhua University of China, says that while America and the West still have a utilitarian and colonialist view of the world, China has opened its doors to all countries. He continues that China’s foreign policy relies on the three principles of Chinese realities, globalization and Chinese culture; Although China’s policy is officially based on Marxism, Beijing actually relies on pragmatism.
According to Newsweek, experts have been discussing China’s overtaking of the United States in terms of GDP for a long time, but some think tanks, including the British Business and Economic Research Center and the Nomura Holdings think tank, have said that the different experiences of both countries in the Covid-19 epidemic will determine the history of China’s overtaking of the United States. Postpone it to 2028 or accelerate it even five years earlier.
In the report of the British Business and Economic Research Center, it was stated that unlike other countries in the world whose economic growth was negative in 2020, according to estimates, China will experience a two percent economic growth; Because the economy of this country has been less affected by the corona epidemic than any other large economy. The share of this country in the world economy has increased from 3.6% in 2000 to 17.8% in 2020. The goal of this country is to become a country with a high per capita income by 2025, and according to the plans of the Beijing authorities, this goal should be achieved by 2023.
The report of the Office of the Director of National Intelligence of the United States also states: In the next two decades, China will undoubtedly seek to exercise dominance in Asia and influence more globally, but at the same time, it will avoid influencing the strategic peripheral regions.
The intelligence community of the United States of America consists of 16 agencies and intelligence agencies headed by the Director of National Intelligence. Each of the 16 organizations collects information and evaluates it in the context of their organizational duties and provides the results of their investigations to the President of the United States of America, politicians or the military of this country. Before September 11, the Director General of the Central Intelligence Agency headed the American intelligence community, but the Director of National Intelligence, who answers to the President of the United States of America, is at the head of this institution. China is also likely to use its technological advances to deploy a powerful military in East Asia and other regions, but prefers a proportionate deployment of force—mainly in the form of naval bases—rather than deploying large numbers of troops, the body’s report said. Therefore, in such a situation, Beijing can even set limits for interaction with other world countries and give them a serious warning if they disobey the established lines. This issue, on the other hand, can ignite differences between China and the United States

inflame more slowly; It means a constant fight over Taiwan; The self-governing island declared independence in 1949 after winning a civil war, but President Xi Jinping has promised to take it back either through diplomacy or force, and according to this report, senior Chinese officials Apparently, they expect that by 2040, Taiwan will come close to their union, even though through constant coercion and coercion.
Use of military power
The report of the Office of the Director of National Intelligence of the United States, however, includes other dangerous aspects. In this report, it is stated that in order to secure its interests, China will probably use its military capabilities, which will increase the risk to the United States and its allied forces in the region. Beijing’s goal is to limit the access of the US and Washington’s partners to its bases. Now, with 800 military bases in the world and only 280 bases in the Asia-Pacific region, the United States has the superior military power in the region and the world. But Chairman J

穆罕默德·安萨里表示,中国将在未来几年内超越美国,成为世界上最强大的超级大国。 多年来,这句话已成为国际分析师和经济专家的主要用语。 现在,美国最大的机构之一在最新报告中强调,“到۲۰۲۴年,北京将成为世界上最强大的经济体”。

《美国情报界》发表的题为《۲۰۴۰年世界趋势:竞争更加激烈的世界》的۱۴۴页报告指出,在不久的将来,中国将在经济方面超越美国,成为世界第一大经济体,正在走向超级大国。世界在未来二十年。 据《新闻周刊》报道,美国国家情报总监办公室的报告估计了未来۲۰年将导致国际舞台发生变化的未来趋势,也是评估世界将如何发展的主要因素之一。这份报告的变化在于华盛顿和两个主要大国之间的关系。北京预测,美国及其长期盟友和中国将对世界动态产生最大的影响力和影响力。 华盛顿和北京之间的竞争将影响大多数领域,并削弱或改变数十年来维持世界秩序稳定的现有联盟、联盟和国际组织的性质。 本报告预测的世界秩序的根本性变化之一是经济平衡从西方向东方转移以及亚洲经济的增长。
这份报告预测,未来۲۰年中国经济将位居世界前列,占世界GDP的比重将从۲۰۲۰年的۱۷٫۹%提高到۲۰۴۰年的۲۲٫۸%,而另一方面,美国的比重也将上升。各州的这一指数将从 ۲۴% 下降至 ۲۰٫۸%。 中国新华大学国际关系研究所所长严树同表示,虽然美国和西方仍然抱有功利主义和殖民主义的世界观,但中国已经向所有国家敞开了大门。 他继续说,中国的外交政策依赖于中国现实、全球化和中国文化三个原则; 尽管中国的政策表面上是基于马克思主义,但北京实际上依赖的是实用主义。
据《新闻周刊》报道,专家们长期以来一直在讨论中国在GDP方面超越美国,但包括英国商业与经济研究中心和野村控股智库在内的一些智库却表示,中国在GDP方面超越美国的不同经历两国在Covid-19疫情中将决定中国超越美国的历史,将其推迟到۲۰۲۸年,甚至提前五年。
英国商业与经济研究中心的报告称,与世界其他国家经济负增长不同,۲۰۲۰年中国预计将实现۲%的经济增长; 因为这个国家的经济受到新冠疫情的影响比任何其他大型经济体都要小。 该国占世界经济的比重从۲۰۰۰年的۳٫۶%上升到۲۰۲۰年的۱۷٫۸%。 该国的目标是到۲۰۲۵年成为人均收入高的国家,根据北京当局的计划,这一目标应在۲۰۲۳年实现。
美国国家情报总监办公室的报告还指出:未来二十年,中国无疑将寻求在亚洲发挥主导地位,并在全球范围内发挥更大的影响力,但同时又会避免影响战略格局。周边地区。
美利坚合众国的情报界由 ۱۶ 个机构和情报机构组成,由国家情报总监领导。 ۱۶ 个组织均根据其组织职责收集信息并对其进行评估,并将调查结果提供给美利坚合众国总统、政界人士或军方。 ۹月۱۱日之前,美国情报界由中央情报局局长领导,但该机构的领导者却是听命于美利坚合众国总统的国家情报总监。 该机构的报告称,中国还可能利用其技术进步在东亚和其他地区部署强大的军队,但更倾向于按比例部署武力(主要以海军基地的形式),而不是部署大量军队。 因此,在这种情况下,北京甚至可以对与世界其他国家的交往设置限制,如果他们违反既定的界限,就给予严重警告。 另一方面,这个问题可能会引发中美之间的分歧

发炎速度更慢; 这意味着对台湾的持续斗争; 这个自治岛屿在赢得内战后于 ۱۹۴۹ 年宣布独立,但习近平主席承诺通过外交或武力将其收回,根据这份报告,中国高级官员显然预计,到 ۲۰۴۰ 年,台湾将接近他们的结合,尽管通过不断的胁迫和胁迫。
使用军事力量
然而,美国国家情报总监办公室的报告还包括其他危险的方面。 报告称,为了维护自身利益,中国可能会动用军事力量,这将增加美国及其盟军在该地区的风险。 北京的目标是限制美国和华盛顿的合作伙伴进入其基地。 现在,美国在全球拥有۸۰۰个军事基地,而在亚太地区仅有۲۸۰个基地,在地区和世界上拥有优势的军事实力。 但J主席

ووفقا لمحمد أنصاری، فإن الصین ستصبح أقوى قوه عظمى فی العالم فی السنوات القلیله المقبله من خلال التفوق على أمریکا. وهی العباره التی أصبحت عنصرا أساسیا فی المحللین الدولیین والخبراء الاقتصادیین لعده سنوات. والآن، أکدت إحدى أکبر المؤسسات الأمریکیه فی تقریرها الأخیر أنه “بحلول عام ۲۰۲۴، ستصبح بکین أقوى اقتصاد فی العالم”.

ویشیر تقریر “مجتمع الاستخبارات الأمریکی” المؤلف من ۱۴۴ صفحه، والذی نشر تحت عنوان “الاتجاهات العالمیه ۲۰۴۰: عالم أکثر تنافسیه”، إلى أن الصین ستتفوق فی المستقبل القریب على الولایات المتحده من حیث الاقتصاد، وتصبح أکبر اقتصاد فی العالم، وهی فی طریقها لأن تصبح قوه عظمى، والعالم فی العقدین المقبلین. ووفقا لمجله نیوزویک، فإن تقریر مکتب مدیر المخابرات الوطنیه للولایات المتحده یقدر الاتجاهات المستقبلیه التی ستؤدی إلى تغییرات على الساحه الدولیه فی السنوات العشرین المقبله، وأحد العوامل الرئیسیه فی تقییم الکیفیه التی سیسیر بها العالم. التغییر فی هذا التقریر هو العلاقه بین القوتین الرئیسیتین، واشنطن وبکین، وهی التی تتوقع أن الولایات المتحده، إلى جانب حلفائها القدامى والصین، سیکون لها التأثیر الأکبر والتأثیر على دینامیکیات العالم. إن المنافسه بین واشنطن وبکین ستؤثر على معظم المجالات وتضعف أو تغیر طبیعه التحالفات والائتلافات والمنظمات الدولیه الحالیه التی أبقت النظام العالمی مستقرا ومستقرا لعقود من الزمن. ومن التغیرات الأساسیه التی تنبأ بها هذا التقریر للنظام العالمی هو انتقال التوازن الاقتصادی من الغرب إلى الشرق والنمو المتزاید للاقتصادیات الآسیویه.
ویتوقع هذا التقریر أن یکون اقتصاد الصین فی صداره العالم خلال الـ ۲۰ عاما المقبله، وأن تزید حصتها من الناتج المحلی الإجمالی العالمی من ۱۷٫۹% عام ۲۰۲۰ إلى ۲۲٫۸% عام ۲۰۴۰، ومن ناحیه أخرى، سترتفع حصه الولایات المتحده. وستنخفض حصه الولایات من ۲۴% إلى ۲۰٫۸% من هذا المؤشر. ویقول یان شوتونغ، رئیس معهد العلاقات الدولیه بجامعه شینهوا الصینیه، إنه فی حین لا تزال لدى أمریکا والغرب رؤیه نفعیه واستعماریه للعالم، فقد فتحت الصین أبوابها لجمیع البلدان. ویواصل أن السیاسه الخارجیه للصین تعتمد على المبادئ الثلاثه للواقع الصینی والعولمه والثقافه الصینیه؛ ورغم أن سیاسه الصین تعتمد رسمیاً على المارکسیه، إلا أن بکین تعتمد فی واقع الأمر على البراغماتیه.
ووفقا لمجله نیوزویک، کان الخبراء یناقشون تجاوز الصین للولایات المتحده من حیث الناتج المحلی الإجمالی لفتره طویله، لکن بعض مؤسسات الفکر والرأی، بما فی ذلک مرکز الأعمال والأبحاث الاقتصادیه البریطانی ومؤسسه نومورا القابضه للأبحاث، قالت إن التجارب المختلفه فی ظل وباء کوفید-۱۹، سیحدد کلا البلدین تاریخ تفوق الصین على الولایات المتحده، إما تأجیله إلى عام ۲۰۲۸ أو تسریعه حتى قبل خمس سنوات.
وجاء فی تقریر مرکز الأعمال والأبحاث الاقتصادیه البریطانی، أنه على عکس دول العالم الأخرى التی کان نموها الاقتصادی سلبیا فی عام ۲۰۲۰، وفقا للتقدیرات، فإن الصین ستشهد نموا اقتصادیا بنسبه ۲ فی المائه؛ لأن اقتصاد هذا البلد کان أقل تأثراً بوباء کورونا من أی اقتصاد کبیر آخر. وارتفعت حصه هذا البلد فی الاقتصاد العالمی من ۳٫۶% فی عام ۲۰۰۰ إلى ۱۷٫۸% فی عام ۲۰۲۰٫ هدف هذا البلد هو أن یصبح دوله ذات دخل مرتفع للفرد بحلول عام ۲۰۲۵، ووفقا لخطط سلطات بکین، ینبغی تحقیق هذا الهدف بحلول عام ۲۰۲۳٫
وجاء فی تقریر مکتب مدیر المخابرات الوطنیه للولایات المتحده أیضًا: فی العقدین المقبلین، ستسعى الصین بلا شک إلى ممارسه الهیمنه فی آسیا والنفوذ على مستوى العالم بشکل أکبر، لکنها فی الوقت نفسه، ستتجنب التأثیر على استراتیجیتها. المناطق الطرفیه.
یتکون مجتمع الاستخبارات فی الولایات المتحده الأمریکیه من ۱۶ وکاله ووکاله استخباراتیه یرأسها مدیر الاستخبارات الوطنیه. تقوم کل منظمه من المنظمات السته عشر بجمع المعلومات وتقییمها فی سیاق واجباتها التنظیمیه وتقدیم نتائج تحقیقاتها إلى رئیس الولایات المتحده الأمریکیه أو السیاسیین أو العسکریین فی هذا البلد. قبل ۱۱ سبتمبر، کان المدیر العام لوکاله الاستخبارات المرکزیه یرأس مجتمع الاستخبارات الأمیرکیه، إلا أن مدیر الاستخبارات الوطنیه، الذی یتبع رئیس الولایات المتحده الأمیرکیه، هو على رأس هذه المؤسسه. ومن المرجح أیضًا أن تستخدم الصین تقدمها التکنولوجی لنشر جیش قوی فی شرق آسیا ومناطق أخرى، لکنها تفضل النشر المتناسب للقوه – بشکل رئیسی فی شکل قواعد بحریه – بدلاً من نشر أعداد کبیره من القوات، حسبما ذکر تقریر الهیئه. لذلک، فی مثل هذا الوضع، یمکن لبکین حتى أن تضع حدودًا للتفاعل مع دول العالم الأخرى وإعطائها تحذیرًا جدیًا إذا خالفت الخطوط المقرره. ومن ناحیه أخرى، یمکن لهذه القضیه أن تشعل الخلافات بین الصین والولایات المتحده

تشتعل ببطء أکبر. إنه یعنی صراعًا مستمرًا حول تایوان؛ أعلنت الجزیره المتمتعه بالحکم الذاتی استقلالها فی عام ۱۹۴۹ بعد فوزها فی حرب أهلیه، لکن الرئیس شی جین بینغ وعد باستعادتها إما عن طریق الدبلوماسیه أو القوه، ووفقا لهذا التقریر، یتوقع کبار المسؤولین الصینیین على ما یبدو أنه بحلول عام ۲۰۴۰، ستستعید تایوان استقلالها. یقتربون من اتحادهم، ولو من خلال الإکراه والإکراه المستمر.
استخدام القوه العسکریه
لکن تقریر مکتب مدیر الاستخبارات الوطنیه الأمیرکیه یتضمن جوانب خطیره أخرى. وجاء فی هذا التقریر أنه من أجل تأمین مصالحها، من المحتمل أن تستخدم الصین قدراتها العسکریه، الأمر الذی سیزید من المخاطر على الولایات المتحده والقوات المتحالفه معها فی المنطقه. هدف بکین هو الحد من وصول الولایات المتحده وشرکاء واشنطن إلى قواعدها. والآن، ومع وجود ۸۰۰ قاعده عسکریه فی العالم و۲۸۰ قاعده فقط فی منطقه آسیا والمحیط الهادئ، تتمتع الولایات المتحده بالقوه العسکریه المتفوقه فی المنطقه والعالم. لکن الرئیس ج

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کنگره سلامت اربعین

برگزاری سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین و نمایشگاه تخصصی آن با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *