خانه / جشنواره / درشب شهادتی بانو، همسایه جنوبی مرکز شادی طرب سراسری بود

درشب شهادتی بانو، همسایه جنوبی مرکز شادی طرب سراسری بود

✨ادامهء شرح واقعهء شهادت بانو✨ ( ۱۹ )

پس از واقعهء تلخ منزل امیر مومنان و فاطمهء زهرا که منجر به صدمات جدی بر جسم بانو شد، ایشان در بستر بیماری بودند و هر روز بر وخامت حالشان افزوده می گشت.
او در بستر بیماری بود و افکارش تحت فشار که چگونه به وصایای پدرم عمل نکردند؟ یعنی سرنوشت ولایت چه میشود؟ یعنی بر سر نسلهای بعد چه می آید؟ سرنوشت فرزندانم چگونه ختم خواهد شد؟ وای که نیروی قدرتمند و واحد اسلام را متفرق کردند و جهان اسلام را در ضعف و ناتوانی قرار دادند.
این افکار، وخامت حال بانو را دو چندان میکرد.

روزی گروهی از زنان مهاجر و انصار به عیادتش رفتند. عرض کردند دختر پیامبر حالت چطور است؟

بانو، سخنان بسیار مهمی را به آنان فرمود که باید حتما بدانیم.

💚 فرمود: بخدا سوگند به دنیای شما علاقه ای ندارم و از مردانتان دلگیرم. اُف بر عقیدهء سست و رأی متزلزل و سست آنها. کار بدی کردند و مستوجب غضب خدا گشتند و در عذاب دوزخ مخلد خواهند شد. من خلافت و فدک را در اختیارشان گذاشتم ولی ننگش برای همیشه بر دامنشان خواهد ماند. وای بحالشان. چگونه خلافت را از علی گرفتند؟ بخدا سوگند علت کنار زدن او جز این نبود که از شمشیر بُرّان و حملات سخت و دلاوریهای او در راه خدا ناراحت بودند. بخدا سوگند اگر خلافت را از علی نگرفته بودند زمام امورشان را در دست می گرفت و در کمال راحتی بسوی سعادت و خوشبختی هدایتشان میکرد. بزودی پرهیزکار از ریاست طلب، و راستگو از دروغگو مشخص خواهد شد. بزودی ستمکاران به کیفر اعمالشان می رسند.
کار این مردم چه شگفت انگیز است. به چه تکیه گاهی تکیه زدند؟ به چه ریسمانی تمسک جستند؟ علیه چه خانواده ای اقدام نمودند؟ بجای علی چه کسی را انتخاب کردند؟ بخدا قسم نالایقی را بجای لایقی قرار دادند و می پندارند کار خوبی کردند در صورتیکه عمل ناشایسته ای انجام دادند و نمی دانند که به جای اصلاح، افساد کرده اند.

سپس ادامه داد:

آیا کسیکه بسوی حق هدایت می کند برای رهبری سزاوارتر است یا کسیکه خودش به هدایت محتاج است؟ بخدا سوگند کردار مردانتان به حوادث و پیشامدهایی آبستن است که نتایجش بعدا ظاهر میشود، اما بدانید نتایجش جز خون تازه و زهر کُشنده چیزی نیست. اکنون آمادهء حوادث ناگوار باشید و منتظر شمشیرهای بُرّنده و هرج و مرج دائم و استبداد ستمکاران.

(اینان را که شما انتخاب کرده اید)، بیت المال شما را غارت خواهند کرد و منافع شما را به جیب خواهند ریخت. وای به حال شما. نمی دانید در چه مسیر خطرناکی افتاده اید و از عواقب امور بی اطلاعید.
آیا می توانیم شما را به هدایت مجبور کنیم در حالیکه خودتان از آن کراهت دارید؟

احتجاج طبرسی، ج۱، ص۱۴۷.
بحارالانوار، ج۴۳، ص۱۶۱.
شرح ابن ابی الحدید، ج۱۶، ص۲۳۳.

/ادامه فردا إن شاءالله/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

قدس شریف ازاد میشود

محرم و عزاداری چیست سال قمری با ماه محرم اغاز میشود، و ششم جون میلادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *