خانه / جشنواره / ایرنا همچنان به قدرت و موجودیت اسرائیل می نازد
ایرنا همچنان به قدرت و موجودیت اسرائیل می نازد در حالیکه عملا اسرائیلی وجود ندارد

ایرنا همچنان به قدرت و موجودیت اسرائیل می نازد

یک ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به از دست رفتن بازدارندگی آن در مقابل محور مقاومت در نتیجه اقدامات کابینه تندرو این رژیم اذعان کرد و بنیامین نتانیاهو را خطرناک‌ترین تهدید برای اسرائیل دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، «دان هارئیل» معاون سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به شکاف و گسست روزافزون میان صهیونیست‌ها در نتیجه اقدامات جنجالی کابینه این رژیم اذعان کرد: ما بازدارندگی در مقابل نوار غزه، کرانه باختری و حزب‌الله لبنان را از دست داده‌ایم.

وی گفت: ۳۶ سال در نهاد نظامی خدمت کرده‌ام، اما وضعیت امنیت داخلی اسرائیل هیچ‌گاه بدتر از وضعیت فعلی نبوده است.

هارئیل ادامه داد: با وجود از دست رفتن بازدارندگی در مقابل غزه، کرانه باختری و حزب الله، اما خطر اصلی برای امنیت ما در داخل اسرائیل و از سوی سطوح عالی سیاسی است.

وی در این باره تصریح کرد: این کابینه اراذل و اوباش، تمام اصولی را که ما بر اساس آن بزرگ شده و برای آن مبارزه کرده‌ایم، نابود کرده و پس از تبدیل دروغ به حقیقت و حقیقت به دروغ، ما را به پست‌ترین جایگاه رسانده است. این کابینه پلید منجر به فروپاشی ارتش می‌شود و یک تهدید موجودیتی واقعی برای اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

طی چند ماه گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئرالسبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده و تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه‌های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضائی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در مقابل نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

انفال چیست

نفت. و گاز و انفال انفال متعلق به خداوند است لذا همه ابنا بشر در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *