خانه / جشنواره / حاج قاسم متعلق به مردم و جبهه مقاومت

حاج قاسم متعلق به مردم و جبهه مقاومت

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به خودش نبود؛ او متعلق به جبهه مقاومت و همه ملت بود که همه سمت او می‌آمدند.

حاج قاسم متعلق به مردم و جبهه مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی در مراسم شب خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار تنها به یک چیز فکر می‌کرد و آن کار برای خدا بود افزود: او برای کار خدایی شب و روز نمی‌شناخت و برای اینکه به منزل شهدا برود لحظه شماری می‌کرد تا با فرزندان شهدا انس بگیرد.
وی با اشاره به اینکه حاج قاسم ریاست را نمی‌شناخت گفت: بعد از شهادت این مرد بزرگ دیدیم دنیا برای حاج قاسم سوخت و اشک ریخت.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس افزود: سردار سلیمانی در زمان جنگ ۸ ساله وقتی در دست عراقی‌ها اسیر بود ذره‌ای نترسید و حتی در زمان اسارت اهل ابتکار بود و فکر طراح داشت و به خدا وصل بود و همه قدرت را از خداوند می‌دانست.
وی ادامه داد: حاج قاسم برای رزمندگان می‌سوخت و دلسوزی او برای بچه‌های جنگ بیشتر از دلسوزی برای بچه‌های خودش بود و هر رزمنده‌ای که شهید می‌شد مثل باران اشک می‌ریخت.
حجت الاسلام و المسلمین شیرازی گفت: وقتی حاج قاسم در قبل و بعد از عملیات وارد حسینیه می‌شد تا برای رزمندگان سخنرانی کند رزمندگان با عشقی وافر او را بالای دست می‌گرفتند.
آقای مرتضی سرهنگی نویسنده انقلابی کشورمان نیز در این مراسم که با رونمایی از کتابی همراه بود که حاج قاسم سلیمانی برای انتشار آن تأکید کرده بود با بیان اینکه ۵۰ عنوان کتاب را زیر نظر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان چاپ کردیم گفت: ایشان با دقت تمام کتاب‌ها را نقد می‌کردند به طوری که نظراتشان را درباره جلد کتاب‌ها اعلام می‌کردند.
وی با اشاره به رونمایی کتاب «پاییز پنجاه سالگی» روایت زندگی شهید محمد جمالی دوست کرمانی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این کتاب یکی از ماندگار‌ترین آثاری است که امروز منتشر شده است.
آقای سرهنگی در خصوص عشق سردار به شهدا افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی یادداشتی بر روی کتاب شهید محمد حسین یوسف الهی نوشتند که اگر کسی این کتاب را بخواند و محمد حسین یوسف الهی را بیشتر از من دوست داشته باشد من دق می‌کنم.
خانم مریم جمالی همسر سردار شهید مدافع حرم محمد جمالی و راوی کتاب «پاییز ۵۰ سالگی» با اشاره به دوستی ۴۰ ساله شهید سردار محمد جمالی و شهید سردار سلیمانی گفت: قرار بود حاج قاسم در مراسم رونمایی از این کتاب همراهمان باشد.
وی گفت: سردار شهید محمد جمالی همواره به عشق شهادت و ولایت پیرو دوست دیرینه اش حاج قاسم بود که در نهایت ۱۲ آبان ۹۲ در حومه دمشق سوریه به آرزوی خود رسید.
کتاب «پاییز پنجاه سالگی» نوشته خانم فاطمه بهبودی خاطرات خانم مریم جمالی همسر سردار شهید مدافع حرم محمد جمالی است که انتشارات خط مقدم در ۱۶۷ صفحه چاپ کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کنگره سلامت اربعین

برگزاری سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین و نمایشگاه تخصصی آن با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *